zondag 22 april 2012

Ding 31 Mash-ups

Ik heb eerst maar eens opgezocht wat "Mash-up" nu eigenlijk betekent. Een mash-up is een webpagina of -applicatie waar gegevens uit meerdere bronnen gecombineerd en gezamenlijk gepresenteerd worden.(wikipedia)
Dat lijkt me duidelijk. Ik heb www.hetutrechtsarchief.nl/kaart bekeken. Een mooie site, maar http://www.amersfoortopdekaart.nl/ vond ik wel mooier. Het zag er aantrekkelijker uit, met veel zoekmogelijkhedenen en  veel informatie op een overzichtelijke manier. Handig in gebruik. Je klikt op bv. wandelingen, daar zit een rolmenu achter waarin je kunt kiezen in welke wijk/regio je wilt wandelen, en er zit nog een info knop op waarbij je nog nuttige en leuke informatie kunt krijgen tijdens deze wandeling. Bij Picasa het spel "waar ter wereld"gespeeld. Grappig om te doen. de rest van de toepassingen heb ik even bekeken, maar meestal vond ik er niet veel aan, en soms kon ik niet op de site komen.
Dit was alweer het laatste ding... Heb ik straks weer wat tijd over??? Hopelijk wordt het weer wat beter en kunnen we weer heerlijk in de tuin!!!

1 opmerking:

  1. Hallo Alice,
    Handig om eerst even de letterlijke betekenis van mash-up op te zoeken.
    Daarna volgden er vele sites als voorbeeld. Inderdaad jammer, dat niet alle links meer werken. Maar toch was er nog genoeg te bekijken. Fijn voor bezoekers van dergelijke websites dat ze niet alle informatie overal zelf hoeven te zoeken, maar dat dit al bij elkaar op één site staat.
    Je hebt weer met nieuwe digitale toepassingen kennis gemaakt. Je bent nu klaar met de cursus omdat je inderdaad twitter en google maps/street view tijdens de vorige cursus al tegen gekomen bent.
    Hopelijk wordt het nu mooi weer voor de tuin. Vandaag lijkt het er met de enorme hagelbuien nog niet op.
    Ik zie geen bronvermelding bij de foto. Daarom neem ik aan, dat de foto door jou gemaakt is. Leuke tuin!
    Groeten Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen